Hakan Hündür: ‘Hedeflerden Önce Amaçlarımıza Bakıyoruz’

2.7.2022 Elektrik Dünyası Dergisi, Röportaj, Hündür Grup, Hakan Hündür, Hakan Hündür: ‘Hedeflerden Önce Amaçlarımıza Bakıyoruz’

Hündür Grup Proje Koordinatörü Hakan Hündür

1990 yılında Uğur Elektrik olarak sektörde faaliyetlerine başlayan, daha sonra Hünka Kablo ve HLite markaları ile kablo ve aydınlatma ürünlerinin üretimini de yapan Hündür Grup (HLite Aydınlatmanın) Proje Koordinatörü Hakan Hündür ile sektörü ve üretimlerini konuştuk.

Firmanız ticari faaliyetlerine ne zaman ve nasıl başladı? Faaliyet konunuz ile ilgili neler söylemek istersiniz?

Hündür Grup olarak 1990 yılında Uğur İnşaat Elektrik ismi ile sektöre girdik. İstanbul'un Esenyurt ilçesinde toptan satışa halen devam eden bu firmamızın yanında, 2003 yılında Hünka Kablo ile kablo üretimine, 2010 yılında ise HLite Markası ile sektörün ihtiyaç duyduğu aydınlatma ürünlerinin üretimine başladık. İmalatçı olarak kablo ve aydınlatmada geniş ürün yelpazesine, teknoloji ve bilgi birikimine sahibiz.

hLite markası ile aydınlatma ürünleri üretmekteyiz. Ana ürün gruplarımız; LED Ampul ve Tüpler, İç Mekân Aydınlatması, Dış Mekân Aydınlatması ve Endüstriyel Aydınlatma ürünleridir.

hLite olarak mekanlara "verimli aydınlatma" prensibine dayalı; özel projelerde aydınlatma tasarım hizmeti sunarken; mimarlara yönelik, magnetik raylar, ahşap kaplamalı armatürler, villa projelerine uygun çeşitli watlarda dekoratif aydınlatma ürünleri ve konutlara yönelikte klasik/standart ürünler üretmekteyiz.

Ürün yelpazenizde ne tür ürünler var ve bu ürünler daha çok nerelerde kullanılıyor?

Konut, villa, özel mimari projeler, fabrikalar, cadde/yol, cephe, peyzaj aydınlatmaları için; İç Mekân, Dış Mekân Aydınlatma, Ampul ve Endüstriyel Aydınlatma armatür üretimi yapmaktayız.

Üretim tesisleriniz ve çalışanlarınızla ilgili neler söylemek istersiniz?

Bize göre iyi müşterilere sorunsuz ürün satmakla ve onlarla devamlı çalışmakla markalaşma başlar. Hedeflediğimiz müşterilerle yüzeysel değil; ileriye dönük çalışma şartlarını netleştirerek, onların değerlerine uygun ürün ve hizmet üreterek çalışmak, markalaşmanın temelidir. Bu süreçte çalışanlarımızın yeterliliği çok önemli. İyi çalışan işine kendi girişimcilik, iletişim ve yaratıcı fikirlerini katar. Yaratıcı fikirler üreterek girişimcilik yapmanın çeşitli yolları vardır. Fakat bundan önce sistemli çalışmak daha önemlidir. Fiyatları doğru şekilde sunmak, ödeme sistemini uygun şekilde anlatmak, yapılan kampanya ürünlerine göre müşteriye odaklanmak ve standart satışa devam edebilmek iyi satışçının işidir. İyi bir satışçı iyi müşteri demektir. Müşterilerin çok büyük bir kısmı aslında ihtiyaçlarını değil, kendi buldukları çözümleri istemektedir. Oysa kendi buldukları çözüm o ihtiyaç için en iyisi olmayabilir. Bilgisi ile ihtiyacı anlayan bir satış temsilcisi çok büyük ihtimalle müşteriden daha iyi bir çözüm bulacak ve bu da müşteri memnuniyeti sağlayacaktır. Teknik konularda müşterilere yardımcı olarak bilgiyi satmak ve iş takibi yapmak, işleri artırır. Markalaşma yolunda, etkili çalışanlarla iyi bir takım oluşturmak, şirketimizin olmazsa olmazlarındandır.

İnovasyonu nasıl tanımlıyorsunuz. Firmanızın bu konudaki çalışmaları ne yönde öğrenebilir miyiz?

Şirketimizin yaptığı faaliyetler doğrultusunda ürün, pazarlama, hizmet, organizasyon ve iş modelleri alanlarında inovasyonları ayırarak değerlendirmek gerekirse;

Ürün anlamında; müşterilerimizin değer ve isteklerine uygun ürün üretimi yapmak ve aynı zamanda da kaliteli ürün anlayışından vazgeçmemek,

Pazarlama alanında; ürünler konusunda müşterilerimizin ne istediğini bilmek ve onlara nasıl hizmetler verebileceğimizi açık ve net bir iletişim şekli ile anlatmak,

Hizmet olarak; anlaştığımız ve söz verdiğimiz zamanlarda ürün teslimatı ve bununla birlikte sattığımız her armatürün arkasında durduğumuzu göstermek,

Organizasyon inovasyonu; çalışan arkadaşların kendilerini ve işlerini yönetebilmesi için gerekli eğitimlerin verilmesi,

İş modeli inovasyonu; iş arkadaşlarımızın veya takımın, şirket hedefleri doğrultusunda işini programlaması ve kendi programlarına uymaları için belli çalışma modellerinin oluşturulması.

Firmanızın kısa ve uzun vadedeki hedefleriyle ilgili neler söylemek istersiniz?

Hedeflerden önce amaçlarımıza bakıyoruz. Şu an ki amacımız, müşterilerimizle çalışmalarımızı artırmak. Bununla birlikte yeni müşterilere ulaşmak ve müşteri ağımızı genişletmek. Hedeflediğimiz rakamlara bu temel satış düşünce sistemi ile ulaşıyoruz.

Kısa vadeli düşüncemiz; proje müşterilerimizi çoğaltmak ve proje sahasında bilinir bir marka olmak. Proje satışı için bölgelerdeki fizibilite çalışmalarımızı tamamladık. Ve büyük projelere satışlara devam ediyoruz.

Firmanızın kalite politikası ile ilgili neler söylemek istersiniz?

Bu konuda en öncelikli politikamız sorunsuz ürün üretmektir. Daha sonrasında ise kaliteli ürün ve kaliteli hizmetin detaylarından bahsedebiliriz. Ürünlerimizin kalitesini ölçülebilen elektriksel değerleri, test sonuçları ve tasarım özellikleri ile kontrol ediyoruz. Tabi müşterilerimizin geri bildirimlerini ve görüşlerini de göz önünde bulundururken, kalite ve çeşitlilik yönünden sektörde rakiplerin hareketlerini de takip ediyoruz.

Sektörünüzü yakından bilen biri olarak bize sektörünüzün gelişimi ile ilgili neler söylemek istersiniz? Sektörünüzle ilgili ülkemizin dünya pazarındaki yeri neresi öğrenebilir miyiz?

Elektrik sektörü içerisindeki aydınlatma sektörü, kendi kendine olumlu, bazen de olumsuz yönde değişiyor. Çok fazla kalitesiz ürünün sektöre girmesi, bir defaya mahsus ürün getirilmesi gibi etkenler sektörümüzün kalitesini düşürüyor. Buda beraberinde ihracat yaptığımız ürünlerin kalitesini bozuyor.

Son olarak kendi sektörünüzle ilgili yaşadığınız sorunlar neler ve bu sorunların çözümü noktasında önerileriniz nedir öğrenebilir miyiz?

Sektörün olumsuzluklarından yukarıda bahsetmiş oldum. Maliyetini düşürerek rekabet edebilen, müşterilerine alternatifler sunabilen ve sorunsuz ürün anlayışı ile sektörde kalıcı olmaya gayret eden firmalardan olmalıyız.