Müjgan Şahin: ‘Ülkemize ve İnsanlığa Faydalı, Gelecek Sunan İstikrarlı Büyüme Planlıyoruz’

2.3.2024 Elektrik Dünyası Dergisi, Röportaj, Müjgan Şahin, Reksan Elektrik, Müjgan Şahin: ‘Ülkemize ve İnsanlığa Faydalı, Gelecek Sunan İstikrarlı Büyüme Planlıyoruz’

1991 yılında kurulan ve özellikle rakor üretimi konusunda sektörünün önde gelen firması olan Reksan Elektrik’in Genel Müdürü Müjgan Şahin ile üretimlerini ve sektörü konuştuk.

Kısaca firmanızı tanıyabilir miyiz?

1991 yılında kurulan Reksan, IP-68 Polyamid Rakorunu Türkiye’de ilk defa tasarlayan ve üreten firma oldu. Piyasalarda bu ürün “Reksan” Modeli olarak anılmaya başlandı ve böylece piyasalara büyük bir başarı ile girmiş olduk.

Açılışımızı takip eden senelerde Türkiye pazarına metal çeşitlerinden Zırhlı, Zırhsız, Ex-proof vb. Kablo bağlantı rakorları gibi ürünleri de ilk sunan firma olarak çalışmalarımızı devam ettiriyoruz.

1991 yılından bu yana biriktirmiş-kazanmış olduğumuz tecrübelerimiz ve Ar-Ge çalışmalarımızın sonucunda piyasalara yepyeni, daha fonksiyonel, daha kaliteli olarak ürünlerimizle hizmet veriyoruz.

Polyamid Rakor ve Aksesuarları, Metal Rakor ve Aksesuarları, Exproof Zırhlı-Zırhsız Kablo Rakorları ve Aksesuarları, Polyamid-Çelik Spiral Boru ve Aksesuarları, EMT Boru ve Aksesuarları.

Satış ve karlılığınızı artırmak için neler yapıyorsunuz?

Satış karlılığını arttırma ve pazar payını geliştirme, artan rekabet karşısında pazarlama ve satış faaliyetlerini daha etkin kılmak, amaçlara en etkili şekilde ulaşılmasını sağlamak, satışçıların isteklendirme ve performanslarını yükseltmeye yönelik stratejilerimiz aşağıdaki gibidir.

Satış ekibini güçlendirme, satış ve pazarlama yöneticilerinin girişimciliğinin arttırılması, satış temsilcilerinin performanslarının değerlendirilmesi, pazar payının ölçümü ve analizinin yapılması, müşteri memnuniyeti sorgulaması, müşteri bulma ve sürekli izleme yöntemi için gerekli reklam adımlarını izlemek, piyasa araştırması, bilgi toplanması ve bilgi kullanma yöntemlerini uygulamak,  uygun mala etkin reklam hazırlama yöntemleri üzerinden gitmek, önemli müşterileri kazanabilme yöntemlerini denemek.

2023 yıllı hedeflerinize ulaşabildiniz mi? 2024 yılından beklentileriniz neler?

2023 yılı ülkemizin ve Orta Doğu ülkelerinin yaşadığı gerilimli yaşam ortamı nedeni ile birçok hedefimizin beklentilerimiz doğrultusunda gitmediğini söyleyebilirim.

2024 senesinden beklentilerimiz yaşanan gerginliklerin piyasaları en az zararla etkilemesidir.  Fakat yine de bu temennimizin yanında 2024 yılı için hedeflerimizi yeniden güncellemek durumunda kaldık, yeni yıl için hedeflerimiz şöyledir; yabancı pazarlarda kendimize yeni müşteriler edinmek, reklam stratejilerimizi geliştirmek ve daha fazla tüketiciye ulaşmak, satış ekibimizi daha etkin kullanmak, ürün odaklı arz-talep eğrisini çıkartıp bu çizelge doğrultusunda stok tutmak, üretim kayıplarını asgari seviyede tutmak, süreklilik arz eden müşterilere ulaşmak, ülkemize ve İnsanlığa faydalı, gelecek vaat eden, istikrarlı büyüme planlıyoruz.

Öncelikle Döviz Kurlarındaki aşırı dalgalanmanın etkisinde olan Hammadde fiyatlarının iniş-çıkış hareketleri Stoklu çalışmayı avantajsız hale getiriyor. Bu doğrultuda ihtiyaca dayalı Üretim stratejisini izlemek daha risksiz olmak ile beraber, Üretimdeki aksamaların getirebileceği sonuçlar ile Müşteri memnuniyetinin azalması-kaybolması gibi faktörler ortaya çıkıyor.

Bu durum Üretici-Satıcı olan bizlerin daha zor ve rekabetçi ortamlarda mücadele etmesine neden oluyor.

Gelişim açısından ise; Müşteriler artık ürünlerde ergonomik, kaliteli ve sertifikalı olması şartlarını arıyorlar. 

Son olarak sektörün sorunları ile ilgili neler söylemek istersiniz?

Döviz Kurlarındaki aşırı dalgalanmalar, Orta Doğu ülkelerindeki yaşanan sorunların pazarı etkilemesi, ödemelerin Uzun Vadelere yayılması, müşterilerin stok yatırımı yapmaması.

Sorunların çözümü noktasında; devlet teşviklerinin çoğaltılması, işçilik maliyetlerinin düşürülmesi, enerji maliyetlerinin düşürülmesi, vergilerin oranlarının düşürülmesi.