Tepta’nın Yıl Boyunca Devam Eden 30.Yıl Kutlamalarında İkinci Durak: “Işık, Gölgemiz ve Biz”

26.6.2022 Elektrik Dünyası Dergisi, Haber, Tepta Aydınlatma, Tepta’nın Yıl Boyunca Devam Eden 30.Yıl Kutlamalarında İkinci Durak: “Işık, Gölgemiz ve Biz”

Kurulduğu günden bugüne, doğru aydınlatma konusundaki bilinci, temsil ettiği markaların felsefesi, bilgi birikimi ve özel ürünleri ile birleştiren TEPTA, 30. Yıl etkinlikleri kapsamında Kurşunlu Han'da 40 kişilik bir mimar grubunu ağırladı.

TEPTA Aydınlatma, ilkini SAHA Stüdyo'da yüz yüze gerçekleştirdiği 30. yıl buluşmalarının ikincisini, Kurşunlu Han'da ve ArtHan Gallery'de özel olarak tasarlanmış bir deneyim etkinliği ile devam ettirdi.

Konuklar, "İnsanın Işığı" teması ile hazırlanan bu özel akşamda Han’da çalışmalarını sürdüren 12 atölyeyi ziyaret etti ve burada çalışmalarını sürdüren, sanatçı, girişimci ve zanaatkarlarla tanıştı. Daha sonra ArtHan Gallery’nin üst katında hazırlanan söyleşi mekanında, yazar ve akademisyen Serhan Ada tarafından bu mekana ve etkinliğe özel olarak hazırlanan söyleşi dinlendi. Konuklar gecenin ilerleyen saatlerine dek mekanın ruhunu hissettiler ve bu buluşmanın keyfini çıkardılar.

Mimar Sinan tarafından şehre ticaret için gelenlerin konakladığı kervansaray olarak dönüştürülen, günümüzde bugün pek çok farklı ürünün ticaretini yapan esnafın yanında, bir dizi yaratıcı isme ve bir sanat galerisine ev sahipliği yapmakta olan Rüstem Paşa Kervansarayı, nam-ı diğer Kurşunlu Han’ın tarihi 16. Yüzyıla dayanıyor. Kentin bu bölgesindeki tek han olma özelliğini taşıyan bu tarihi mekanın ruhu ve bugünkü kullanıcılarının ışığı arasındaki bağı deneyimleyen davetliler, ışığın ve hanın tarihinin yanında, karanlık ve aydınlık kavramlarını sorguladıkları söyleşiye büyük ilgi gösterdiler.

Tarihi Handa TEPTA Markaları

Davetliler TEPTA’nın sıra dışı tasarımları ile bilinen Karman markasının geçmiş zamandaki kandil ışıklarından ilham alan Black Out lambaderinin ışığıyla karşılandılar.

Hanın eski merdivenleri, Roger Pradier markasının tekerlekleri sayesinde istenilen yere sürülebilen Equix yer lambalarının ışığında güvenli hale geldi.

Catellani&Smith markasının renkli dokulu cam küreler ile iç mekan konforunu dış mekana taşıyan Medousê yer lambaları, handaki boş bir odaya adeta sanatsal bir enstalasyon olarak konumlandı.

Linea Light Group markasının taş görüntüsü ile hanın bir parçası gibi gözüken Oh! Mars ve yine Karman markasının sazlık görünümlü Don’t Touch, Karim Rashid’in Martinelli Luce markası için tasarladığı taş dokulu Cyborg, tümüyle karanlık bırakılan han koridorlarında konuklara kılavuzluk etti.

Etkinlik mekanı olan ArtHan Gallery‘de ise, endüstriyel metal tasarımları ile handaki hırdavat atölyelerindeki işçiliğe dikkat çeken IL Fanale markasının Armada lambaderi, Diesel Living with Lodes  markasından Pipe isimli lambader ve Forestier markasının Antenna yer lambaları konukları karşıladı.

Konuşmasını olabildiğince karanlıkta gerçekleştirmeyi tercih eden İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde Sanat ve Kültür Yönetimi öğretim üyesi Serhan Ada’nın konumlandığı alana yerleştirilen Stilnovo ve Italamp’in ikonik masa lambaları söyleşiye ışık tuttu.

Kurşunlu Han Sakinleri

Kurşunlu Han‘da konumlanan Hillde; Kintsugi ve müzik tarihi, Ahşap Atölyesi, Natali’nin vitray atölyesi, Serkan Uzel’in Isparta’daki kadın girişimcilere destek sağlayan gülsuyu markası Rosanate; Doğan Ergen metal imalat atölyesi, Candan Arıcı heykel atölyesi, Nilhan Sesalan heykel atölyesi, By Old Hand; el aletleri restorasyon ve yapım atölyesi, Onikiotuzdört; cam atölyesi ve seramik atölyeleri konukların ziyaret edilen ve TEPTA’nın “İnsanın Işığı” temasına ilham veren yerler oldu. Bu handaki üreten insanların; sanatçıların, tasarımcıların, zanaatkarların ışığını davetli konuklarla buluşturmak TEPTA’nın tasarladığı bir deneyim olarak böylece hayata geçmiş oldu.

Serhan Ada’dan Özgün Bir Söyleşi

Ada, konuşmasına davetlilerin TEPTA tarafından kendileri için hazırlanmış broşürlerden hanın tarihi hakkında detaylı bilgiyi edinebileceklerini belirterek; bugün giriş tabelasından ismi silinmiş olsa da neden Rüstem Paşa isminin kullanılmaya devam edilmesi gerektiği açıklayarak başladı. Konuşmasını din, mitoloji, etimoloji, tarih, mimari, sanat ve sanat tarihi çerçevesinde, Nur suresinden Lucifer’e, Tiresias’tan Lady Godiva’ya, Helios’tan Diderot’a, Japon mimarisinden Mevlana’ya, karanlıkçılıktan Heidegger’e hikayeler ile sürdüren Ada, davetlilere körlük ve görme duyusuna diğer duyulardan farklı olarak bahşedilen önem vurgusuyla aydınlıkla karanlık, ışıkla gölge arasında kalma durumunu düşündürdü. Etkinlik, davetlilerin liminal olma halini sorgulatan söyleşinin ardından, mekanı farklı şekilde duyumsayıp değerlendirebildikleri birebir sohbetler ile sonlandı.

TEPTA’nın ışık, mekan ve sanat temalı söyleşisi ile başlayıp, felsefe konusundaki bu söyleşi ile devam eden 30.yıl buluşmaları, tarih ve mimarlık gibi farklı konularda, farklı mekanlarda, farklı konuklar ile devam edecek.

TEPTA mekan desteklerinden dolayı ArtHan Gallery’e ve Kurşunlu Han‘da çalışmalarını sürdüren sakinlere teşekkürlerini sunar.

TEPTA’nın etkinlikleri hakkında bilgi almak ve duyurulardan haberdar olarak katılmak için web sitesi üzerinden e-bültene kayıt olunabilir; sosyal medya hesapları (Facebook: @teptaaydinlatma, Instagram: @tepta_aydinlatma, Linkedin: Tepta Lighting) takip edilebilir.